Posted on

Het begin van het kerstpakket stamt uit de 19e eeuw. In die tijd waren er voornamelijk boeren en tuinders actief. Het was normaal dat deze boeren en tuinders hun personeel een dagje vrij gaven met kerst. De toegift was een mand vol producten zoals; rozijnenbrood met amandelspijs, appels en chocolademelk. Later in deze eeuw werd het een gewoonte om werknemers met kerst een pakket of geschenk te geven.

Tegenwoordig is het traditionele kerstpakket uitgegroeid tot een groot symbool met nog veel meer betekenis. Volgens het kerstpakkettenonderzoek, dat uitgevoerd werd door de Zaak, wil 32% van de werknemers het liefst een traditioneel kerstpakket. Gevolgd door een cadeaubon(22%) of een geldbedrag(12%). Deze feiten uit het onderzoek en de vijf redenen, laten duidelijk zien welke waarde het kerstpakket heeft.

Waardering

Jouw personeel is verantwoordelijk voor de continuïteit van jouw organisatie. Zij zorgen dag in, dag uit ervoor dat strategieën worden uitgevoerd en doelen worden behaald. Naast jouw personeel heb je ook jouw relaties waarmee je samenwerkt. Zij zijn bepalend voor het behalen van jouw successen. Daarom is het belangrijk dat jouw relaties en personeelsleden gewaardeerd en bedankt worden. Beloning is om die reden zeker op zijn plaats. Deze blijk van waardering kun je laten zien met een prachtig kerstpakket of kerstgeschenk.

Wow-moment

Overtref, met het door jou gekozen kerstpakket of kerstgeschenk, de verwachtingen van jouw relaties en/of personeel. Onderscheid je ten opzichte van anderen en creëer een echt wow-moment. Maak het kerstpakket persoonlijk met een kleine boodschap of attentie. Het kerstcadeau die alle verwachtingen overtreft, zorgt voor loyaliteit en mond-tot-mond reclame. Het levert jouw organisatie een beter imago op. Ga ervoor en stel een uniek kerstpakket samen.

Beleving creëren

Het wow-moment is een mooi voorbeeld van beleving. Echter, de beste manier van beleving creëer je met smaak en geur. Overheerlijke kerstchocolade, fair-trade geproduceerd, zorgt voor een fijne smaakbeleving. Bij het creëren van een beleving is het zaak om rekening te houden met relaties en personeel. Leg de juiste link en zorg dat het kerstpakket of -geschenk aansluit op de ontvanger en jouw bedrijf. Het gevoel wat de klant krijgt, bij ontvangst van jouw kerstpakket of -geschenk, krijgt hij maar één keer. Je hebt dus maar één kans om het goed te doen.

https://uwkerstpakket.nl/c/luxe-kerstpakketten/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *